تفاهمنامه راهبردی توسعه کریدور گردشگری ریلی اردبیل – مشهد با هدف افزایش تبادلات گردشگری و بهرهبرداری از ظرفیتهای متقابل دو استان، میان استانداریهای اردبیل و خراسان رضوی امضا شد.
به گزارش ایتنا / تور نیوز ؛ تفاهمنامه راهبردی توسعه کریدور گردشگری ریلی اردبیل – مشهد میان استانداریهای اردبیل و خراسان رضوی به امضا رسید .
این سند همکاری با مشارکت انجمنهای حرفهای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و همچنین جوامع هتلها و مراکز اقامتی دو استان منعقد شده است .
مسعود امامییگانه، استاندار اردبیل، در این باره گفت: این تفاهمنامه امروز در مشهد امضا شد و افزایش تبادلات گردشگری و بهرهبرداری حداکثری از ظرفیت متقابل گردشگری و توسعه گردشگری ریلی از اهداف اصلی آن است .
توسعه گردشگری ریلی، افزایش تبادلات گردشگری میان دو استان و بهرهبرداری حداکثری از ظرفیتهای متقابل گردشگری از مهمترین اهداف این تفاهمنامه عنوان شده است .
استاندار اردبیل افزود: از دیگر مزایای این تفاهمنامه معرفی ظرفیتهای گردشگری، فرهنگی و اقتصادی و افزایش ضریب اشغال مراکز اقامتی دو استان است. حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان گردشگری از بندهای مهم تفاهمنامه است و طراحی و اجرای بستههای سفر مشترک، جذب سرمایهگذاری و توسعه گردشگری سلامت، زیارتی و معنوی، طبیعتگردی و گردشگری فرهنگی از جمله اهداف این تفاهمنامه محسوب میشود .
این تفاهمنامه در مشهد به امضا رسید و زمینه گسترش همکاریهای مشترک در حوزه سفرهای ریلی و رونق گردشگری میان اردبیل و خراسان رضوی را فراهم خواهد کرد .







